Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

CART09

2. 12. 2009 11:57
Matematika

Když už se autor tak ohání čísly, tak by měl také spočítat, za jak dlouho se tou úsporou paliv uspoří fakt, že v úseku Brno-Břeclav už dálnice stojí, a tudíž není třeba stavět nová...

0 0
možnosti
OK

klond

2. 12. 2009 20:00
Re: Matematika

... dalnice D2 k cemu? Pokud rakusaci dostavi A5 do Mikulova, pak po D2 stejne nikdo nepojede a pokud bych se mel rozhodovat dnes kudy do Vidne, pak stejne zvolim trasu pres Mikulov. Takze jakakoli jizda po D2 je tak trochu mimo misu.

0 0
možnosti
JN

Cynyc

1. 12. 2009 22:03
Selský rozum

Předem říkám, že o konkrétním problému, který autor popisuje, nevím nic. Je však zábavné pozorovat, co autor považuje za "selský rozum" - konkrétně stanovování priorit v oblastech, v nichž mírně řečeno není odborníkem. Redukovat ekologická hlediska na množství vypuštěných škodlivin a dopravní na množství spotřebovaného benzínu, když sám autor pečlivým výpočtem dochází k tomu, že rozdíl je z hlediska ČR zanedbatelný (čtvrt promile) zavání, spíše než selským, vidláckým "rozumem".

0 0
možnosti
OK

klond

1. 12. 2009 22:20
Re: Selský rozum

čtvrt promile je z hlediska celorepublikové spotřeby na 20km rychl. silnice sets sakra velké číslo ... a nebo jinak - myslíte že 1,6miliónu litrů, což je zhruba 145 cisteren benzínu a nafty ročně v ovzduší jižní Moravy navíc je zanedbatelné množství???

0 0
možnosti
JS

dalnice

1. 12. 2009 19:06
VLAK vs. AUTO

Dost se musím smát, když někdo všude preferuje vlak před autem nebo autobusem. Dobrá, na dálkových trasách mají vlaky samozřejmě přednost. Jede jím spousta lidí a trať je elektrifikovaná. Ale lokální tratě jsou krajně neekologické. Když celý den vidím, kolik v tom motoráčku sedí lidí, byl by lepší autobus. Ten už má nejméně EKO 4, zastavuje lidem skoro u baráku a ne přes kopec v polích. Bus řídí jeden člověk a ne několik vyhýbkářů, strojvůdců, průvodčích, prodejců jízdenek, výpravčích ... a za údržbu trati a přejezdů. A Asi ekologové nevědí, jak od 3 do 24 hodin ten motoráček bez přestání bafe bez nějakého katalizátoru (i když má dvouhodinovou pauzu), přitom spaluje desítky litrů nafty i když stojí, crká z něho olej. A náklad? Opět tranzit ano, jenže copak mají všude do každé prodejny či skladu vlečku? A co taková vlečka ročně stojí? Toto by řešilo jedině nakládání celých kamionů na vlak a muselo by to být rychlejší a levnější než po vlastní ose.

0 0
možnosti
JS

dalnice

1. 12. 2009 18:39
vždyť ta dálnice už tam vlastně stojí

Trochu nechápu argumenty bledězelených. Ta rychlostní silnice už tam vlastně stojí, akorát že jen dvoupruhová. Nyní bude zčásti rozšířena, nebo přistavěna čtyřipruhová souběžně se starou. Bude mnohem ekologičtější než ta současná silnice, na které určitě nejsou ekopodchody a bariery pro zvěř, takže ztráty zvěře klesnou takřka na nulu. Přes přehradu se stejně jezdí, akorát že se bude jezdit ve čtyřpruhu a navíc zakryté stěnami proti hluku. Dále - nejedná se o dálnici - ta by krajinu pěkně zplundrovala. Ale to někteří lidé nerozlišují. Prostě má to čtyři pruhy a uprostřed svodidla, takže je to špatné. Ale že jsou na R užší vozovky, menší křižovatky a R silnice se oproti dálnici přizpůsobuje terénu krajiny. Nakonec se vsadím, že kdyby se měla vést komunikace do Vídně přes Břeclav, protestovalo by se stejně. Tam jsou zase rozsáhlé lužní lesy.

0 0
možnosti
MP

Slaine55

1. 12. 2009 17:03
Jezděme na konícch a kolmo

Oprášíme žebřiňáky, na potravinách zavedem označení "dopraveno kňmo" a kdo bude někde podezřele rychle, dostane do huby. Vlaky jsou u nás běsné, silnice ještě horší. Ekologové ani neví, co prosazují ve vládě a co je štěpka a naopak banda nenažranejch prasat si přihrává zakázky za stamiliony a volí to nejdražší, aby pak za deset let měli byty na Floridě. Začněte lidi přemýšlet. Co je dnes za den, měsíc a rok, jak se asi bude vyvijet doprava a co bude za pár let. Opravdu naše polňačky uvezou další auta? Je ekoligocký smrad kolony aut jedoucích krokem? Dálnice pěkná není, ale ulehčí dopravě. A když se dobře naplánuje s chladnou hlavou, měla by být přínosem!

0 0
možnosti
VP

Václav Pavlovec

1. 12. 2009 16:38
mezinárodní smlouva s rakouskem

Podepsali jsme mezinárodní smlouvu s Rakouskem. Dálnice tudíž povede přes Drasenhofen/Mikulov. Nebo se zase rozhodneme zahrát si na neandrtálce?

0 0
možnosti
MP

Slaine55

1. 12. 2009 17:10
Re: mezinárodní smlouva s rakouskem

To je jako pan Ráth. On mu sice soud několikrát nařídil zaplatit, ale nezaplatí. A tak dlouho nebude platit, až z toho je dluh ve výši desítek milionů. Kdo je zaplatí? My. A kdo je byt na těchto tahanicích? My všichni. Nechci mluvit o kolektivním blahu, ale dokon

0 0
možnosti
D

dedko

1. 12. 2009 16:35
Co diskutujete !

Stavět se nebude nic. Nejsou a nebudou finance !;-D;-DNikdo si stále neuvědomuje, že jsme finančně v perdeli !;-D;-D

0 0
možnosti
LH

ant.

1. 12. 2009 15:16
...není co dodat...!!!

...ale pseudozelení ekoteroristé vás ukamenují...:-)!!

0 0
možnosti
JN

Bubrak

1. 12. 2009 15:15
d2

Ja porad nechapu proc se stavi temer  soubezna dalnice, kdyz jinde chybi mnohem podstatneji vyuzitelnych dalnic. Z Mikulova staci postavit kolmici k D2 a je vyreseno.

0 0
možnosti
LH

ant.

1. 12. 2009 15:21
...geniální nápad...

...a co třeba jezdit do Blavy a odsud do Vídně? ušetříte i tu kolmici...;-D

0 0
možnosti
TD

FrantaKibyc

1. 12. 2009 13:57
Chybí 20 km

Je to opravdu problém? Párkrát jsem tudy z Prahy do Vídně jel, provoz nijak dramatický. V okamžiku, kdy bude dálnice na rakouské straně, tak těch chybějících 20 km u nás nikoho nezabije, dálnice by ušetřila nějakých 10 minut. Taková R35 je mnohem důležitější.

0 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS