Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

CART09

Matematika

Když už se autor tak ohání čísly, tak by měl také spočítat, za jak dlouho se tou úsporou paliv uspoří fakt, že v úseku Brno-Břeclav už dálnice stojí, a tudíž není třeba stavět nová...

0/0
2.12.2009 11:57

klond

Re: Matematika

... dalnice D2 k cemu? Pokud rakusaci dostavi A5 do Mikulova, pak po D2 stejne nikdo nepojede a pokud bych se mel rozhodovat dnes kudy do Vidne, pak stejne zvolim trasu pres Mikulov. Takze jakakoli jizda po D2 je tak trochu mimo misu.

0/0
2.12.2009 20:00

Cynyc

Selský rozum

Předem říkám, že o konkrétním problému, který autor popisuje, nevím nic. Je však zábavné pozorovat, co autor považuje za "selský rozum" - konkrétně stanovování priorit v oblastech, v nichž mírně řečeno není odborníkem. Redukovat ekologická hlediska na množství vypuštěných škodlivin a dopravní na množství spotřebovaného benzínu, když sám autor pečlivým výpočtem dochází k tomu, že rozdíl je z hlediska ČR zanedbatelný (čtvrt promile) zavání, spíše než selským, vidláckým "rozumem".

0/0
1.12.2009 22:03

klond

Re: Selský rozum

čtvrt promile je z hlediska celorepublikové spotřeby na 20km rychl. silnice sets sakra velké číslo ... a nebo jinak - myslíte že 1,6miliónu litrů, což je zhruba 145 cisteren benzínu a nafty ročně v ovzduší jižní Moravy navíc je zanedbatelné množství???

0/0
1.12.2009 22:20

Cynyc

Re: Selský rozum

Jistě, protože je to čtvrtina promile z toho, co se spálí resp. vypustí to ovzduší tak jako tak.

0/0
4.12.2009 11:42

dalnice

VLAK vs. AUTO

Dost se musím smát, když někdo všude preferuje vlak před autem nebo autobusem. Dobrá, na dálkových trasách mají vlaky samozřejmě přednost. Jede jím spousta lidí a trať je elektrifikovaná. Ale lokální tratě jsou krajně neekologické. Když celý den vidím, kolik v tom motoráčku sedí lidí, byl by lepší autobus. Ten už má nejméně EKO 4, zastavuje lidem skoro u baráku a ne přes kopec v polích. Bus řídí jeden člověk a ne několik vyhýbkářů, strojvůdců, průvodčích, prodejců jízdenek, výpravčích ... a za údržbu trati a přejezdů. A Asi ekologové nevědí, jak od 3 do 24 hodin ten motoráček bez přestání bafe bez nějakého katalizátoru (i když má dvouhodinovou pauzu), přitom spaluje desítky litrů nafty i když stojí, crká z něho olej. A náklad? Opět tranzit ano, jenže copak mají všude do každé prodejny či skladu vlečku? A co taková vlečka ročně stojí? Toto by řešilo jedině nakládání celých kamionů na vlak a muselo by to být rychlejší a levnější než po vlastní ose.

0/0
1.12.2009 19:06

dalnice

vždyť ta dálnice už tam vlastně stojí

Trochu nechápu argumenty bledězelených. Ta rychlostní silnice už tam vlastně stojí, akorát že jen dvoupruhová. Nyní bude zčásti rozšířena, nebo přistavěna čtyřipruhová souběžně se starou. Bude mnohem ekologičtější než ta současná silnice, na které určitě nejsou ekopodchody a bariery pro zvěř, takže ztráty zvěře klesnou takřka na nulu. Přes přehradu se stejně jezdí, akorát že se bude jezdit ve čtyřpruhu a navíc zakryté stěnami proti hluku. Dále - nejedná se o dálnici - ta by krajinu pěkně zplundrovala. Ale to někteří lidé nerozlišují. Prostě má to čtyři pruhy a uprostřed svodidla, takže je to špatné. Ale že jsou na R užší vozovky, menší křižovatky a R silnice se oproti dálnici přizpůsobuje terénu krajiny. Nakonec se vsadím, že kdyby se měla vést komunikace do Vídně přes Břeclav, protestovalo by se stejně. Tam jsou zase rozsáhlé lužní lesy.

0/0
1.12.2009 18:39

Slaine55

Jezděme na konícch a kolmo

Oprášíme žebřiňáky, na potravinách zavedem označení "dopraveno kňmo" a kdo bude někde podezřele rychle, dostane do huby. Vlaky jsou u nás běsné, silnice ještě horší. Ekologové ani neví, co prosazují ve vládě a co je štěpka a naopak banda nenažranejch prasat si přihrává zakázky za stamiliony a volí to nejdražší, aby pak za deset let měli byty na Floridě. Začněte lidi přemýšlet. Co je dnes za den, měsíc a rok, jak se asi bude vyvijet doprava a co bude za pár let. Opravdu naše polňačky uvezou další auta? Je ekoligocký smrad kolony aut jedoucích krokem? Dálnice pěkná není, ale ulehčí dopravě. A když se dobře naplánuje s chladnou hlavou, měla by být přínosem!

0/0
1.12.2009 17:03

Václav Pavlovec

mezinárodní smlouva s rakouskem

Podepsali jsme mezinárodní smlouvu s Rakouskem. Dálnice tudíž povede přes Drasenhofen/Mikulov. Nebo se zase rozhodneme zahrát si na neandrtálce?

0/0
1.12.2009 16:38

Slaine55

Re: mezinárodní smlouva s rakouskem

To je jako pan Ráth. On mu sice soud několikrát nařídil zaplatit, ale nezaplatí. A tak dlouho nebude platit, až z toho je dluh ve výši desítek milionů. Kdo je zaplatí? My. A kdo je byt na těchto tahanicích? My všichni. Nechci mluvit o kolektivním blahu, ale dokon

0/0
1.12.2009 17:10

dedko

Co diskutujete !

Stavět se nebude nic. Nejsou a nebudou finance !;-D;-DNikdo si stále neuvědomuje, že jsme finančně v perdeli !;-D;-D

0/0
1.12.2009 16:35

ant.

...není co dodat...!!!

...ale pseudozelení ekoteroristé vás ukamenují...:-)!!

0/0
1.12.2009 15:16

Bubrak

d2

Ja porad nechapu proc se stavi temer  soubezna dalnice, kdyz jinde chybi mnohem podstatneji vyuzitelnych dalnic. Z Mikulova staci postavit kolmici k D2 a je vyreseno.

0/0
1.12.2009 15:15

ant.

...geniální nápad...

...a co třeba jezdit do Blavy a odsud do Vídně? ušetříte i tu kolmici...;-D

0/0
1.12.2009 15:21

FrantaKibyc

Chybí 20 km

Je to opravdu problém? Párkrát jsem tudy z Prahy do Vídně jel, provoz nijak dramatický. V okamžiku, kdy bude dálnice na rakouské straně, tak těch chybějících 20 km u nás nikoho nezabije, dálnice by ušetřila nějakých 10 minut. Taková R35 je mnohem důležitější.

0/0
1.12.2009 13:57

daewa

oběť

Bohuzel zrovna toto tema se me tyka, Brno - Viden tocim 2x za tyden.

Nejak nedokazu pochopit proc by dalnice mela nejak Palave ublicit - snad krome zaseku do panoramatu. Co sa napriklad splodin tyce, tak si myslim, ze dalnice je daleko ekologictejsi nez fronta sedmi polskych kamionu nasledovana kolonou osobnich aut, ktere se vlecou miso 130km/h tak 70km/h a snazi se vsemozne zbavit "safetycar" pred sebou. A predpokladam i protihlukove bariery, ktere opet situaci kolem silnice uklidni.

Pokud nekdo tvrdi ze uz ted jsou tam nebezpecne krizovatky - opet dalnice se bude pravdepodobne resit nadjezdy a podjezdy, opet bezpecnost plus. Abych pravdu rekl, tak krome zaseku do panaromatu me nenapada jediny argument proc dalnici nestavit. :-(

0/0
1.12.2009 13:48

987a9

Prehrady Nove Mlyny

Tyhle prehrady zprasily jedinecnou oblast luznich lesu takovym zpusobem, ze toho tajemnika, co to prosadil, by meli vsadit do lochu. 

Casto v tehle oblasti jezdim na kole,  ale objet si prehrady, to ve mne vyvolava pocit, ze koukam na poust, akorat s tim, ze je tvorena vodni hladinou.

Vybetonovana hraz s rozbitou panelkou na korune propousti vodu, takze to, co vyrobi elektrarnicka, se spotrebuje  na cerpani prusaku nazpatek. Pod hrazi jsou nastavena puebla z maringotek na spalkach. Ve vode na betonove hrazi se vali obrovske chciple ryby pokryte vrstvou modrofiallovych sinic. Ve vode se nikdo nekoupe, protoze  je to zdravi nebezpecne. Z vody trci uschle zbytky kdysi zelenych stromu velkeho lesa.

Kolem prehrady rakosi zadne, stromy zadne, jen zamokrene louky.

Jediny, kdo si to pochvaluje, jsou mistni, ze ubylo komaru.

0/0
1.12.2009 13:44

klond

Re: Prehrady Nove Mlyny

... což by nějaký čtyřpruh vedle již tak stojící silnice tolik překážel a ničil krajinu?

0/0
1.12.2009 22:26

honza2007

ve výpočtu je zásadní chyba

Ekologové totiž porovnávají novou variantu s nulovou,  tzn. že se nebude jezdit vůbec ...;-D

0/0
1.12.2009 12:50

jeche

Mám rád Pálavu

a při představě,že by tam vedla dálnice se mi dělá špatně.Za bolševika se tam postavila naprosto zbytečná přehrada,která zlikvidovala jedinečný ekosystém.Teď by tomu dálnice nasadila korunu.Autor ve své kalkulaci pozapoměl,že by mohl jet do Vídně také vlakem.Měl by to levnější,pohodlnější,bezpečnější a rychlejší.Pohonné hmoty by sám nespotřeboval žádné.

0/0
1.12.2009 12:43

honza2007

Re: Mám rád Pálavu

aha, taky zajímavý řešení, a nebo nejezdit vůbec,co ? ;-D

0/0
1.12.2009 12:51

klond

Re: Mám rád Pálavu

Autor vlakem jezdí, kvůli němu by nemusela stát ani jedna dálnice v celé ČR. ;-D

0/0
1.12.2009 12:56

Mak1

Re: Mám rád Pálavu

Minulou neděli jsem jel EC ze Suchdola nad Odrou do Prahy. Vlak jel v pohodě, na čas, ale byl tak neuvěřitelně špinavý, že jsem musel vyprat všechno oblečení. Vlak není alternativa

0/0
1.12.2009 13:00

Rosomak

Re: Mám rád Pálavu

Ano, jedinečná líheň komárů. Určitě vám říká něco Valtická horečka, byla zde také prokázaná Západonilská horečka která se sem dostala v krvi stěhovavých ptáků.

Asi také víte, kolik dětí před stavbou Mušovských rybníků si odneslo zánět mozkových blan a kolik z nich zemřelo, protože tehdy nebyly tak účinné antivirotika.

Výzkumy jasně ukazují, že protilátky u lidí v podstatě chybí po výstavbě vodního díla, tj. z předchozí prodělaných infekcí ve výši cca 60% u většiny osob (i u malých dětí), tudíž se zde velmi zkvalitnilo životní prostředí.

Tj. dříve stačilo přijet se podívat na Pálavu (rekreanti a s dětmi) a natrefit komára, což v té době bylo absolutně běžné - výsledek třítýdenní neschopnost, možnost komplikací, a strach o dítě s vysokými horečkami.

Opravdu stojí za to chránit komáry?

0/0
1.12.2009 13:02

marlow

Re: Mám rád Pálavu

Co to ma spolecneho s dalnici?

0/0
1.12.2009 13:08

roy_batty

Re: Mám rád Pálavu

no, to by určitěl protidálniční protest, protože když se postaví dálnice přes Pálavu, tak komáři poštípají automobilisty a ti roznesou tyfus, mor, choleru, spavou nemoc, západonilskou horečku, spalničky a lepru do celé republiky a považte i do rakous!! ;-)

0/0
1.12.2009 13:21

Rosomak

Re: Mám rád Pálavu

Reaguji na to, že někdo píše úplně zbytečná přehrada.

Těžká schíza, co?

0/0
1.12.2009 13:27

briza

Re: Mám rád Pálavu

Nebylo by potom nejlepsi to tam cele rovnou promenit ve jedno velke asfaltove parkoviste u hypermarketu? V asfaltu je komari pry nelihnou vubec. R^:-P

A kdyz uz tak z jedne vodu nacisto ... zabetonovat treba i jihoceske rybniky a lesy kolem Luznice a Nezarky. Tam byva v lete taky komaru slusna uroda.

0/0
1.12.2009 13:22

gekonátor

Re: Mám rád Pálavu

Nezlob se, ale jde o diskusi s blbými! Copak si neuvědomuješ, že ta "nilská horečka" tam nemohla být před celkovým oteplením Evropy, mimoto ten ekosystem který dnes atakuje zdraví palavských obyvatel tam vznikl s výstavbou těch obřích rybníků přes důrazné protesty snad všech kapacit v oboru ekologie, které se k tomuto dílu mohly vyjádřit!. Mušovská a Novomlýnská nádrž je tedy dnes semeništěm těchto exotických onemocnění ne kvuli ekologům, ale kvůli pitomcům co staví bez ohledu na následky, ač jsou na ně předem upozorňováni těmi, co označujete za ekoteroristi. Jo, ekologové občas překážejí, ale bohužel pro vás, velmi často rozumějí následkům rádoby rozumných projektů daleko víc,než vy , příznivci snadného cestování a betonu.

0/0
2.12.2009 16:45

gekonátor

Re: Mám rád Pálavu

A mimochodem, Palava je i dnes ještě pořád území se statusem CHKO, takže stavět nějakou mizernou dálnici přes tuto oblast je vlastně porušením všech principů na jaké si vzpomenu, takže je to i o morálce a sebekázni nás samotných. Nemáš principy....jsi jen blbý a nevypočitatelný domorodec uprosřed Evropy. Aby se na nás za chvíli nezačali ve zbytku Unie dívat zrovna takhle.

0/0
2.12.2009 16:47

Rosomak

Re: Mám rád Pálavu

Aha, stěhovaví ptáci létají do Afriky až teď.

A žádným semeništěm v současné době není. Právě naopak. Jestli ano, ukaž čísla. Nemáš co? Kecale.

0/0
3.12.2009 15:21

987a9

Vivat mathematica

On si Mann taky spocital tu svou hokejku - viz Climategate.

Tahnout dalnici pres Mikulov muze jen blb.

0/0
1.12.2009 12:36

El_Cid

Re: Vivat mathematica

ne, tu si teda nevypočítal, tu si sprostě vymyslel. však už se k ní dneska taky nikdo nehlásí

0/0
1.12.2009 13:38

Johny_S

Ad žáby

Kde se vlastně mají líhnout, pokud tam nemají ty přechody k rybníkům? Nebo se líhnout nemají? K čemu jsou vlastně žáby, že? Ono totiž vlastně ani nevadí, že část žab sežerou predátoři. Tak je to normální, v ekosystému se to děje běžně. Říká se tomu potravní řetězec. Část žab ale vždycky projde, ty se pak rozmnoží a dají vzniknout další generaci. A ještě předají ty alely genů, které jim umožnily uniknout predátorům. Říká se tomu přirozený výběr. Co se týče karasů stříbřitých - ti u nás zřejmě nejsou původní, těžko tedy "jeden chráněný druh požírá jiný". Není tedy divu, že přednost dostaly žáby a karasi byli odloveni...

0/0
1.12.2009 12:25

Glock bez -e

Víte, kde jsou problémy?

1/ jde o procesní, nikoliv věcné pochybení při posuzování. Úředníci to "zvorali".

2/ dneska je snadné založit "ekologické hnutí" a nechat ho ovládnout 1 jediným magorem díky chybě v zákoně. Na založení obč. sdružení stačí 3 lidi, potom 2 odejdou, zůstane 1 pošuk, ale právní subjetivita sdružení nezaniká. Tenhle 1 pošuk pod záštitou "občanského ekologického sdružení" potom obíhá úřady a chce být účastníkem jednání (ač k tomu téměř nikdy nemá právo). Když je mu to upředno, začne ječet jako píchlé prasce o "destrukci demokracie" a další magořiny.

3/ no a když je jedno občanské sdružení vyloučeno, tak se "vyrobí" další a hrrr do "akce". Český shromažďovací zákon je moc liberální.

0/0
1.12.2009 12:00

venda44

Vaše matematika

Vaše matematika je možná správná. Ovšem ne všechno se dá matematicky vyjádřit. Z dopravního hlediska je dálce z Brna na Mikulov nesmysl. Sloužila by z převážné míry jen a jen tranzitní dopravě, kterou by bohatě zvládala už dnes stojící D2. A pokud by se někdy postavila plánovaná dálnice (nechci plácat její číslo), ve směru Přerov - Břeclav, ztratila by význam úplně.

A když už se oháníte matematikou, zkuste si jen tak pro zajímavost spočítat cestu z Prahy  do Ostravy. A pak se zamyslete nad tím, proč je nejvýhodnější přes Brno.

0/0
1.12.2009 8:30

klond

Re: Vaše matematika

Ano, proto se také dálnice staví, aby se svedla tranzitní doprava! Z Prahy do Ostravy se jede přes Brno, protože je to po dálnici !nyní! nejrychlejší, avšak ne nejekologičtější! Kdyby se dostavěla R35 Spojnice mezi HK a Mohelnicí, pak by všichni jezdili do Ostravy tudy. Proto chci i já, aby se postavilo zbylých 20km R52 do Mikulova a byl klid. Při trase z Brna se ušetří 20km cesty navíc, což je oněch 1,5mil litrů nafty a benzinu ročně!

0/0
1.12.2009 11:22

venda44

Re: Vaše matematika

Náš stát je na tom moc dobře, aby si mohl dovolit dvě souběžné dálnice asi tak 15 km od sebe. Ne vždycky je ta nejkratší cesta tou nejvýhodnější. Betonovat krásnou krajinu kvůli ušetřeným dvaceti kilometrům je s odpuštěním pitomost.

0/0
1.12.2009 11:59

klond

Re: Vaše matematika

ten problém je, že tam silnice dnes stejně vede a pokud rakouská strana dostaví A5 do Mikulova, budete tam mit naprosto stejny pocet aut, bez ohledu na to jestli se nejaka dalnice postavi nebo ne. Proste tam ty auta budou jezdit tak jako tak. Jde jen o to, ze pokud tam povede dalnice, tak se usetri benzin a cas. Naopak si myslim, ze betonovat krasnou krajinu kolem Breclavi muze jen blb, protoze tam neni sebemensi vyuziti.

0/0
1.12.2009 12:55

venda44

Re: Vaše matematika

Co se týče úspory času a benzínu, tak jsou už dost zcestné úvahy v úvodu článku.

Tam sice autor správně píše, že nejkratší cesta z Prahy na Vídeň je přes Znojmo. Tak proč neprosazuje postavit dálnici tam? Proč vůbec přemýšlí o tom, že by jel z Prahy do Vídně přes Brno. V našem státě je spousta daleko potřebnějších a důležitějších dopravních staveb, než je tento pochybný úsek. Problém je jen v tom, že peníze nasypané do něčí kapsy jsou důležitější, než obecný prospěch všech

0/0
1.12.2009 13:44

klond

Re: Vaše matematika

pak je nasnadě napsat, že pokud pojedu z Ostravy, pak nechápu proč se nepostavila R55 do Břeclavi a proč nemohu jet přes Břeclav, když je to pro mě nejvýhodnější. Já jsem jen v článku chtěl napsat, že Brno Mikulov je pro nás pro všechny v globálu nejmenší zlo a proto jsem pro tuhle variantu. Cokoliv jiného uškodí jinému víc než mně prospěje.

S čím musím souhlasit je to, že potřebnější dopravní stavby u nás existují a proto mít tu moc, mile rád bych uvolnil těch 7,5 mld Kč na jiný kus dálnice, která bude mnohem přínosnější z hlediska celé ČR.

0/0
1.12.2009 22:33

marlow

Byl jste nekdy na Palave?

Ja tesne pod ni dalnici taky nechci.

0/0
30.11.2009 21:42

SID09

Re: Byl jste nekdy na Palave?

Dálnice, nebo rychlostní komunikace - na první pohled je to takřka stejný, jenom se po tom jinak jezdí. Krajině to nijak neuškodí a že vy to nechcete, je mi fuk. Myslete taky trochu na druhéí a ne jen na sebe. !!;-)

0/0
30.11.2009 22:33

Archis

Re: Byl jste nekdy na Palave?

Byl jste někdy v Alpách? I tam pro zrychlení a větší bezpečnost bylo nutno dálnice stavět. Snad nikde ve světě se tolik humbuku kvůli výstavbě dálnic nedělá. Proč jsme jednou ze zemí s vysokou nehodovostí? Protože chybí díky poloze naší republiky kvalitní síť dálničních spojů a bohužel tranzitu se nevyhneme.

0/0
1.12.2009 8:55

Beefeeter

Re: Byl jste nekdy na Palave?

Chodím tam často a je to opravdu nádherný kout přírody. Ale ta silnice už tam je! Jestli jste by Phile např na Stolové hoře (nemyslím tu v J.A.R. ale tu palavskou) tak ten "nevzhledný zářez do krajiny je TA silnice na Mikulov, která se má rozšiřovat v dálnici. Už teď je problém se přes ni kvůli provozu dostat, a jsem si jistý, že k žádnému výraznějšímu zhoršení situace už dojít nemůže. Je mi z toho nanic, ale ta dálnice je tam potřeba a toto je asi nejjednodušší řešení. Než tahat nějakou další, NOVOU dálnici kolem Břeclavi...

0/0
1.12.2009 11:03

Rosomak

Re: Byl jste nekdy na Palave?

Fajn, zrušme všechny silnice. Jak Pálavě uškodí silnice? Je to jen vápencový kopec, který si ekoteroristé vybrali za cíl, protože v okolí nic jiného není. A díky že je má podloží z vápence a je tam teplo a hodně sluníčka (jako všude na jihu Moravy), tak se tam daří teplomilným kytičkám, které normálně lidé dole pěstují v předzahrádkách.

Pamatuji, jak jsem tam v 90 letech narazil na jejich chatu v pásmu tzv. nejvyšší ochrany, ožralí či zfetovaní jako dogy, přivezli se auty ale pozor, ten televizní vysílač se musí zrušit, protože beton na příjezdové cestě škodí nějakému brouku...

Přál bych Vám vidět ty "výzkumné" a zasvěcené zprávy...

0/0
1.12.2009 12:50

gekonátor

Re: Byl jste nekdy na Palave?

Rosomáku, tvoje omezenost je nad jakoukoli snahu o slušnou diskusi. Jsi jen blbec se značně omezeným rozhledem, a jako takový nestojíš za ani nejmenší snahu o jakoukoli argumentaci. Tečka.

0/0
2.12.2009 16:52

Rosomak

Re: Byl jste nekdy na Palave?

To je tedy argumentace... Nejezdil jsi tam tehdy náhodou také?

Bylo to vcelku mezi ekologisty vyhlášené...

Škoda, že z té doby už nemám fotky a poznámky s čísly aut parkující v zóně...

0/0
3.12.2009 15:18

duff_

Není to jedno?

Než se u nás začne stavět, tak z rakouské strany bude přivedena dálnice až k Mikulovu. Pro mě je podstatné, že se v Rakousku nepojede přes vesnice.  Já těch 20 km bez dálnice u nás přežiju.

0/0
30.11.2009 21:00

midou

jenže

ekologům nejde o optimální řešení. Jde jim o zažití pocitu důležitosti, kterým by si pofoukali svoje komplexy nedostatečného uplatnění ve společnosti. Už jste někdy viděl ekologa milionáře?

0/0
30.11.2009 20:17



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.